Wednesday 1 February 2012

Memancing XTVT baru Adelya

Family ku terdiri dari kaki pancing.Nak ikutkan Papa Edel pun amatlah suka memancing.Tapi he control himself dari menjebakkan diri dari layan sangat , ade yang tak balik rumah kang.Kan bila orang dah gila sangat memancing ni..haaaa lain mcm penangan gian nye kan.Last weekend malam minggu ade ku update pasal dorang g mancing kat Bukit Antarabangsa je..tak puas tuuuu..esoknya iaitu hari Ahad sambung lagi.Kali ni aku kena paksa ikut gak.Konon nak g mandi sungai sekali lah plan nya..
Adik ku bawak kami g Sungai Tekala , Hulu Langat.Lama nya tak jejak kaki ke Langat ni..Sebelum sampai Langat , singgah sebentar di kilang roti kat Taman Tasik beli umpan . 2 GUNI ok! Gila kentang.. seguni RM2 je..murah kan..Dalam 3 pm kot sampai sana , adik tanya nak mancing or mandi dulu , aku yang kebulur jawab , makan duluwwww..wakakkaa..
So , adik terus bawak g tempat mancing tu , ade tempat makan sekali..huhhhh lapoooo..
baru sampai destinasi , Edel tido time ni..nampak 2 guni tu..haaaaa
tengok muke tak semenggah Edel bgn tido..sentil!
Nenek pimpin Edel ..
Edel dengan Mee Goreng fav dia

Timun pun fav Edel ..gudgirl!

Ok jugaklah makan kat sini , ada nasi campur dan masakan panas,boleh tahan juga rasa masakannya.Ke sebab kitorang sume lapar.Hehe..Adik aku macam dah biasa je kat sini , siap tau nama penjaga resort ni ..Memancing kat sini bayarannya RM10 seorang / 1 joran selama sukati ko nak berapa jam.Buka jam 10 am tak silap aku dan tutup jam 9 pm. Ada chalet jugak.Kemudahan asas macam surau , tandas semua ada kat sini , kira oklah.Tempat pun selesa.Aman damai tenang je..Huarghhh dah kenyang mulalah mengantuk kan.Alaaaa tikar tak bawak , kalau tak boleh aku melingkau macam ular sawa kat sini..muahaha..
Edel exited ok..dia pandai gulung tali pancing tau , baru belajar semalam nye, sendiri bikin , takde sape ajar dia.
Dia tgk orang buat , dia pun nak buat.Macam pro je..tak kekok langsung ..ni gambo ala-ala model pancing dia..
Comey tak ? Pancing beratlahhhh Mummy..

Haaaa..kamera tak kubawak hari tu , pakai jelah kamera hengpong..asalkan ade gambo buat kenangan..best jugak tempat ni , lainkali dtg aku bawak tikar..nak landing tido lagi best.Eh ko! Tu jela ko tau..membute je! Bebel mama aku kepada aku nanti..hehehe..biarlah aku membuta dari memancing , boring lahhh..tunggu lama-lama baru dapat ikan.tu pon kalau dapat..Sukati koranglah..nak mancing , aku belom terbukak hati nak minat memancing.Aku pasan kat FB ramai dah kawan-kawan se 3 series dgn aku g mancing.Macam orang tua ah..kikikik..jangan marah wehh..bagus korang g mancing ikan dari mancing pompuan kan..bg yg dah berkahwinlah..yang lom kain sukatilah korang nak pancing ape..ade mak kesah?
Dari aku melalut ke laut baik layan gambo..hari tu aku jadi official photog ..layannnn
dalam seguni ada ini..wahhhh meriahhhh

adik aku intan payung aku gak nih aka Latip #2.

serikandi cinta aku bergurau senda

semua bz termasuk si kecil tu

baling roti sampai lebam

huihhhh muncung Edel macam ye je..

pose manjer mereka berdua
Kan aku ade mentioned b4 ni yang Edel gulung tali pancing ala2 pro..haaa ni video nye..
Haaaa terkujat gak Mummy memula tengok..pandai Edel ye..memula slow pastu lajuuuuuu..hehehe..
Petang tu hujan , nasib baik port kami cantik , ada atap.. takdelah kena hujan..mmg rugi ar tak bawak tikar..dengan angin sejuk , tenang , damai..pergh,...tunggu punya tunggu sambil Edel repeat pit pit makan mee goreng , snap sane snap sini.. akhirnya , pancing Papa Edel mengena..berlari Pak Usu Edel g kat pancing tu sebab jauh sikit Papa Edel pacak.Dapat ikan lampam tuu..time nak tangkap gambo , Papa Edel yang pegang ikan tu tergolek sebab licin..wahahhaha..nasib slow motion jatuhnya..terus Edel cuak , dia ingat ikan tu buat Papa dia jatuh..hmmmm..Edell..Edell..

Kami bertiga

SAYANG.

bagus papa suapkan Edel , leh Mummy rilek2..

elelelele..wat muke , ingat comel? mmg comel ok..

haaaa tu diaaa ikannn

Ocopot terlepas plak..ni Papa Edel baru lepas tergolek nih

Tengok Edel seriauuu je

Dah nak senja , jomlah balik oiiii..sementara aku duk menunggu dorang puas-puas mancing tu , aku layan Edel bg ikan makan , bukak sume bungkusan roti & kek expired 2 guni tu baling2 dalam air..Suke Edel..Haishhh
udang-udang kecil makan roti yang Edel baling

Haruslah bergambo sebelum balik
hampir sekilo steng
Dah timbang  , kena bayar RM5 jer..kakak tu kasi diskaun..huhehe..macehh..rasenya akan datang lagi kat sini kot ..yang penting bawak tikar..huhuhu..