Sunday 1 January 2012

Happy 3rd Birthday Edel ku sayang.

Ingatkan taknak buat birthday Edel thn ni..tapi Edel asyik sebut2 je..siap nyanyi berjoget lenggok lagu
"happy birthday to u Edellll"
Sebagai mak , tak sampai hati pulak sebab 2thn buat..yang ke 3 on jelah.Mama pulak takde , ikut trip free dgn ECPI tu..sepatutnya aku dan Edel ikut sekali tapi disebabkan aku malas nak pegi Medan bawak anak tanpa ada suami , jadi macam leceh lah..bawak budak kan.
Mama takde maknanya aku tak ade sesapa yang akan bantu . Hanya ada Papa Edel dan adik aku.Bab masak yang kantoi tu ..sebab aku ni lambat kat dapur.fuhhh...takpe2 cabaran.Mummy cabar diri Mummy demi Edel.
Adalah SIL offer diri nak tolong tapi dia pun ada dua orang anak kecil yang perlu dijaga.Takpelah..Sian pulak.Adik2s ipar yang gadis2 tu kerja pulak.Mmg pinsan la kau Lien !
Aku tak biasalah.. mmg bg sesetengah orang yang terror kat dapur anggap senang..hihih..
Pesen aku pulak kalau nak buat party Edel aku suka deco2..pastu aku nak cari barang jimat2 je..murah2 je..bukan pe ..pakai sekejap je, pastu buang.So taknak membazir.Tahun ni aku teringin nak gantung2 bola2 bulat. mane nak beli eh..lawa plak. Ok x jumpa.Godek2 youtube , buat sendiri..laaa senang giler..pakai tisu je.Ok siap buat sikit2.Aku namakan ia Bola-Bola Cinta.Ihiks.


Birthday Edel jatuh pada hari Ahad -molek beno la tu .. mama plak g Medan 17 hb sehari sblm birthday Edel..Mama datang rumah aku , makcik aku & staff mama dari Johor yang ikut sekali g Medan pun transit rumah aku sebab kami yang anto mereka ke LCCT.
Sempatlah mama menumis sambal special dia untuk dijamu pada tetamu pada birthday Edel tu..sambal mama terbaikkk boleh tahan seminggu tak basi.Cadang nak letak rencahnya udang , so pagi 18hb barulah aku masukkan udang dgn bawang beso.
Menunya Sambal Udang bersama nasi impit , Mee Bandung Muor , mihun goreng , karipap frozen je , nugget , sandwich telur , satay buah .
Akhirnya seperti yang dijangka aku tak tidur dari 17hb sampailah malam 18hb baru tidur.
Adik aku tugas dia tiup belon pastu buat bentuk2 mcm clown buat tu.Aku suh dia pakai baju clown dia taknak.Jimat duit aku dari upah clown sampai rm450 kan.Hahaha.
Party start pukul 3pm.Dalam pukul 12.30 adik ipar aku Zatil sampai.. bernyawa aku sikit ..
Papa Edel g amik kek order kat Emma kawan sekolah aku dulu ..Kek Smurf yang Edel nak sangat .Dorang janji bertemu kat area Sunway Pyramid. Emma tak boleh datang rumah aku pulak sebab anaknya ada 3 orang susah nak control sbb dia pun sorang , hubbynya takde maybe kerja kot.
Bila badan terlalu letih dengan tak tidur otak pun blur2 lah kan .Aku layan jela masak..


Nasib baik time ni birthday girl mucuk ni tgh tido.Mana taknya pukul 6pagi dia baru tido..dia sibuk tolong Pak usu nya tiup belon.Exited lettew.


tengok tu tenganga tido dgn baju koto bolo.. haihhh takpelah nak..hari ni je..huhu.
Tgh aku dgn Zatil masak2 tu June pun sampai..June ni kawan lama dari zaman aku kerja kat Putrajaya awal thn 2002.Rajin beno June menolong nyetelkan pape yang patot.Time kaceh June ek.
Bila Edel da mangun tido , Papa Edel & Maksunya pun sampai dari ambik kek.Keknya simple dan menepati citarasa design yang aku nak.Aku cakap kat Emma kau buatlah kek flavor ape2 yang kau rasa tersedap kau buat.Design nya nak ada Smurf..simple and sweet je sesuai dengan tema Putih .
Taraaaa ni lah rupe keknya..Eh kocik je rupenya..hehe seb baik aku xtra order mini cupcake..


Pastu Edel dimandikan Maksunya..Papa bancuh air..air laici slurpppp nyaman..

Aku pun siap2lah pulak , kang tetamu sampai aku pulak tak siap , ape ke he nye? Sambil aku bersiap , siapkan Edel sekali , pancing Edel cakap nak mekapkan dia sebab maknam kecik sorang ni huiiii suke nau mekap.Kate pompuan kannn..Masa ni keluarga mertua ku da sampai , Edel dah mula tak keruan lah kan , nak main2 dengan sepupu2 dia.Tapi nak kena siapkan dia dulu lah.Kang comot plak birthday girl.Ha dalam kelamkabot prepare party ni , ada kisah pasal baju Edel.Last2 minute baru nak carik gaun dia kan.Last2 jumpalah gaun yang kami setuju berkenan , Edel pun dah pandai memilih baju hokey..Kat Lovely Lace Equine .Fuhh seb baik ada sale 50% , ada saiz cun2 je.Time fitting baju Edel sedang memegang Ribena Mobile. Aku dah terdetik dalam hati , kang tumpah plak air ni kang.Aku ambik dari tgn dia dan letak kat rak baju tu tak bagi dia pegang lah.Tapi tak pesan ape2 pun kat Edel.Sekali elok dia test baju semua dah setuju , aku minta baju yang barulah , yang bukan display.Time tu elok je adik tu cari2 stok ,jumpa pun..haaaa oklah.Baru aku nak seronok lega sebab baju dah jumpa untuk Edel pakai esok ,tibe2 baju yang dia masih pakai tuk fitting jadi kaler purple..adoilahh tah bila dia ambik Ribena ni.nak taknak kenalah beli yang display tu jugak.Tapi camane nak hilang ni ? Adik tu ajarlah cara2nya kena pakai sabun mandi tonyoh2..bilas.Lepas bayar aku terus bawak baju tu pegi washroom.Edel tak payah citelah cuaknya muka dia.Takut kena marah.Aku tak marah dia pun.Cuma Papa dia lah terangkan kat dia ape kesalahan dia buat supaya tak berulang lagi salah tu.Lagipun aku dan Papa Edel lah yang salah.Tak perhati Edel btl2.Alhamdulillah , aku tonyoh2 sikit2 pakai air paip je dulu sebab taknak Ribena tu kering kat gaun tu..Fuhh seb baik hilang.Bersih terus.aku pegi Lovelylace semula sebab nak beli getah rambut Edel and bagitaulah salesgirl tu baju dah ok , adik tu baiknya terus ambil stok baru bagi aku , tapi aku ambil yang kena Ribena tu jugak sebab stok baru ada bertanda sikit.Dugaan.huhuhu.
Ok sambung cite party , semuanya dah siap ,makanan dah hidang , tetamu dah sampai.Boleh pulak aku tak rase langsung Mee Bandung sampai ke sudah.Entah apa rasa agaknya.Wallahualam.sikit pun aku tak rasa.Yang aku tau kuahnya pekat.Rasa aku tak tahu.Adeh.Mintak maaflah pada tetamu semua atas kekurangan.
Ok kita layan gambar sekitar majlis kecik ni..

Ni kira candy cornerlah tuk budak2 ..ada keropok mony , choclate Adelicious-aku buat sendiri tau, biskut belanda , mini cuppies.. takde gegula ke lollipop ke cikedis ye , sebab aku memang tak galakkan langsung bebudak makan gegula ni.Tak bagus untuk minda.

Ok sambung layan gambar..


Mase ni Edel dah siap dimandikan oleh adik iparku Dilla..tapi belum mekap & dandan rambut.


Antara tetamu paling awal sampai Keluarga mertua , Keluarga Kaksa & keluarga Hafiz..tgk anak dara Hafiz tu comel dgn gaun putih muslimah siap bertudung.


Kak ipo ku tak sihat hari tu ..kesian..tapi datang jugak..bab bergambo no 1.Takmo kalah.Eh tgk Abg mi lapo ke kamu ni Mi..kate Abah mertuaku..Eh takde aku tipu jer..wakakka..


Cik til Edel dengan sepupu Edel si comel Aisya.Cantik mata,pinjam leh tak?


Haaa ni lah June kita.dia ni campak mana pon hidop.Peramah & rajin orangnya.

Goodies untuk kawan 2 Edel , tas tangan comel untuk girls berisi kismis minda , biskut , mainan kecil , untuk boys pulak uncang biru berisi kismis minda , biskut , mainan kecil & belon air sabun tu ..tah ape namanya ek..lupe plak.






Ade games jugak untuk anak2 kecil ni..Saje2 bagi happy..pecah kan belon then ambil kertas yang bernombor dalam belon tu , sape dapat kertas tu dapatlah hadiah ..
Ni lah orang kuat tiup belon & buat bentuk2 ..tiap2 tahun buking adik ku ni je.Tengok kerumun je bebudak nak order belon bentuk2 lettew..


Sebahagian makanan.


Geram tgk anak Hafiz ni , haihla..comey.Kakak adik ni lawa gak macam pelakon sinetron tapi susah nak snap pic dia.Eleh taulah lawa , sombong ye.Hehe auntie gurau jek..
Nanti ku sambung lagi citer pasal party Edel ni.Nak layan nonton tv sat.

No comments:

Post a Comment