Tuesday 17 January 2012

Happy 3rd Birthday Edel ku sayang.-Part 2

Ok sambung balik citer pembikinan & hari kejadian Party Edel.
Sebenarnya aku mengharapkan Papa aku datang .Memandangkan dah 3 tahun usia cucu sulung tunggalnya ni , dia belum pernah hadir mana2 party yang aku adakan.Sebab ? Dia tak duk jauh.Area2 sini jugak.Sebabnya dia sudah berkahwin baru dan isterinya itu 2tahun je tua daripada aku.So paham2 jelah.
Aku taktau kenapa anak aku yang sorang ni sangat2 teramat sangat macam tau2 je , 2-3 hari sebelum party dia , dia asik cakap nak jumpa atuk ..aku cakap atuk abah ye ( bapak mertuaku )..Edel cakap bukan.Ok Edel jugak rindu atuk dia yang jarang2 dia jumpa tu .Adalah aku call kan Papa untuk Edel, dan Edel ada jugak cakap sendiri dengan atuk dia ajak datang party dia.Aku sendiri ofkos lah ajak dah Papa aku tu siap bgtau lagi mama takde pa , g Medan .Dengan harapan supaya Papa takde alasan nak menolak jemputan aku.Pahamlah kang mama aku ada sekali , ada plak orang jeles tak tentu pasal.

Jam menunjukkan 4.45pm ,Papa Edel dah desak2 aku ajak potong kek.Aku macam ala rilekla dulu..Papa Edel tanya nak tunggu siapa ? Aku ckp jap2 tunggu Papa.Walaupun aku tau Papa tak datang sebab Papa tak call aku mahupun adik aku untuk tanya alamat baru aku.Ya , Papa tak pernah lawat aku sejak aku duduk berasingan dengan mama.Dengan harapan setipis harapan , aku call Papa.2x aku tunggu talian tidak berjawab. Ok bang , jom potong kek.Perasaan aku kosong.Aku cuma nak Edel happy je. Jangan dia tanya atuk dia sudahlah.
Alhamdulillah genap 3 tahun dah Edel.Senang sungguh jaga Edel.Syukur2..
Edel agak meragam sikit petang tu , maybe dia lapar & tak menetek sejak bangun tidur.Hehehe dah sibuk2 tu boleh terlupa kasi Edel makan.Dia pun leka main2 dgn kawan2 dia..


Gambar famili kecilku.Kami bertiga sangat bahagia sehingga sekarang.Semoga Allah panjangkan usia kebahagiaan ini hingga akhir nanti.Aminnn.



Sepatutnya Edoi kawan Papa Edel jadi photog untuk hari itu , dia ni terror giler lah bab gambo 2 ni..Tapi x nampak2 dia & kekasihnya yg dikhabarkan padaku nak dtg sekali..So belasah jelah snap2 pic ..suh jelah sesape depan mata snap.Hekhek..TQ ye..

Tetamu bersilih ganti time paling ramai bila geng Nakhothe sampailah .. masing2 dah beranak pinak, berpasangan ..tu pun ramai xdtg..hihi..sempat amik group pic..


Tetamu yang aku x sangka2 sampai jugak adalah kwn sekolah aku ni hah si Nardea & Jijie tokey http://mushonline.blogspot.com/ yang tgh meletop2 jual produk spa di rumah skrang ni.Barulah aku dpt tgk live anak2 Jijie..selama ni tgk kat FB je..comel je sepasang..si Nard x bawa anak puleks..x dpt tgk anak2 dia..


Sedikit pics gedik kitorang..suami Jijie sporting habis snap kan pic kitorang sampai lebam.Jenuhlah ko mendelete kat ipad ko Nard.Muahaha.


BFF aku Rinie & Linda x dpt hadir.Sib baik si Mekya sampai..Nora dtg dgn kakaknye yg jadi pemalu sejak preggy baru nih.Boleh x nak naik sebab xde parking , dia biar je Nora & anaknya naik mam,mane leh kan , dah sampai x jamah mknan.. Jangan nak pemalu sgt dgn lien eh kak..Selepas aku call barulah dia naik..tp malu plak nak mam..aku tapau lah ape dia nak..almaklumlah ibu mengandung..

Last group yang sampai ha BFF aku gak ni.. geng SAMTEN aku..sesat plak sampai ke Puchong kes Ayza salah baca direction.Padan muke!Si Lily x dapat dtg gak.Sadis btl.Ade fam trip last minit.Xpe2 ade 3 org ni pun dah cukup havoc ! dorang masuk umah je bau 'kedai'.Anak2 Kak Hajar & Zira pakai pakai baju baru ok! Aku hargai korang sanggup beli baju baru sbb nak ikut tema.Hugs~
Disebabkan dorang je ade dlm rumah , haaa pe lagi gamat lah kan ..sessi bergambo sakan..Walaupun time ni aku dah tingtong..Layannnnnn...



Sakan eh! Banyak lagi pic 18sx dgn dorang ni biarlah menjadi kenangan aku & mereka cewahh..Masa kitorang pulun ketawa happy2 ni , Edoi & Embun pun sampai , selesai menjamu selera , dorang lepak kat table luar..sambil buat Photoshoot khas Edel.Hasilnya SUPERB ok.Memang HEBATlah gabungan mereka ni.Terima Kasih sgt!


Edoi & Embun dtg sekali dgn Ewan Nakhothe.Tetamu terakhir hari itu.terima kasih kalian sampai juga.
Masa untuk berkemas ala kadar jelah.serius xlarat. Papa Edel lagilah.. siap pitam sesaat sampai tumpah kuah Mee Bandung masa topup kuah kat dapur.Nasiblah ade adik aku tolong kemas kuah pekat camtu.Haisshh..

Dah xde orang Edel dah x saba2 nak buka hadiah2 dia, dari awal majlis lagi pun dia dah sibuk tanya hadiah atas meja siapa punya.Sebok je dak tecik ni.



Dah pakai baju hadiah Uncle Ijam & Auntie Ila sambil layan karipap.

Gaya makan karipap.
Sajaknya Edel duduk camtu..

Time golek2 tu mmg nak lelap dah sempat ber BBM dgn Julia.Dia nak dtg juga hantarkan kek rainbow khass dia buat untuk Edel.Dia xdpt dtg awal sbb ade hal lain.Papa Edel dah terbungkang , Adi juga yang guide Julia jalan nak ke rumahku.Cantik giler ok kek dia buat.Siap ada macaron lagi..


Makanan pun dah habis time ni ade sikit Mee bandung..fav Julia ni..dapatlah jamu Julia & adiknya..

Terima kasih ye buat susah2 je kamu Julia.. Hugs ketat2..
Kek tu simpan dulu , sayang nak potong .. Simpan esoknya boleh potong dgn nenek Edel bila dorang balik dr Medan.
Bila nenek & nekyam sampai , pe lagi potonglah kek Julia.Suke bukan main Edel..nyanyi2 lagu birthday bagai..

Nenek kesayangan Edel.Nenek & Nekyam.

Haaaa tgk rupe dalam Rainbow Cake Julia ni..menariks kan? Slurppp..

Alhamdulillah , majlis yang dirancang berjalan lancar.Penat tu standardlah bila buat majlis kan.Walau apapun ni semua untuk Edel.Yang penting Edel happy ye sayang. Terima kasih kepada semua yang menjayakan majlis simple ini.Yang terkurang terlebih , pihak kami sekeluarga mohon maaf ye.I LOVE U MY LIL PRINCESS!

No comments:

Post a Comment